
CE ESTE IRESCOP 2012 - PROFILURI ELECTORALE?
Acest studiu reprezintă o tentativă de raționalizare a vieții publice
și a formării opțiunilor politice ale votanților. Poate reprezenta o premisă
pentru dezbateri publice, pentru a îndrepta atenția în altă direcție decât în
cea a polemicilor sterile sau a demagogiilor ieftine.
Prin segmentarea profilurilor alegătorilor români nu se
creează doar o oglindă a audienței mesajelor politice, ci se calibrează un
tablou privind așteptările populației, se măsoară impactul și adecvarea acestor
mesaje.
Acest studiu trebuie interpretat drept un experiment,
reprezentând un prim pas pentru deschiderea unei ere de transparență adâncită
în comunicarea politică. Datele furnizate de acest studiu sunt puse la
dispoziția actorilor din cadrul instituțiilor publice și din mass media, nu în
ultimul rând pentru realizarea unei diferențieri între agenda publică și
programele politice ale partidelor.
Prezentul studiu are drept suport
de comparatie Barometrul Opiniei Publice – Profiluri electorale din octombrie
2006. La acea vreme, echipa care a proiectat BOP 2006 era alcătuită din Ovidiu Voicu (manager de program), Mihaela
Ştefănescu (asistentă program), Mircea Comşa, Dumitru Sandu, Andrei Gheorghiţă
(experţi). Culegerea şi introducerea datelor a fost asigurată de The Gallup Organization România. Caietul de
prezentare al acestui studiu poate fi vizionat accesând:
Motivul pentru care Institutul
Român pentru Evaluare și Strategie – IRES a ales reluarea structurii BOP este
faptul că acesta din urmă s-a constituit ca un instrument de cercetare
sistematic, bine realizat, care oferea date relevante și utile, dar care, din
păcate, nu mai continuă în acest moment. Datorită diferențelor privind
design-ul și metodologia cercetării, recomandăm interpretarea anumitor evoluții
sau comparații cu precauție.
Pentru
ilustrarea unor tendințe au fost utilizate și studii de opinie publică
realizate de IRES în perioada 2009-2012, prin metoda CATI, utilizând eșantioane
reprezentative la nivel național.
CE INFORMAȚII INCLUDE CAPITOLUL 1 AL IRESCOP 2012 - PROFILURI ELECTORALE?
Care este climatul social premergător campaniei
electorale?
Care este nivelul implicării politice a românilor?
Cine sunt votanții principalelor partide aflate în cursa
electorală?
Cine sunt votanții personalităților politice care domină
scena publică din România?
Spre ce doctrină se auto-poziționează electoratul?
Sunt doar câteva întrebări la care veți găsi răspunsuri
într-un prim studiu care face parte din seria de studii IRESCOP 2012. Detalii
complete găsiți în documentul atașat.
Perioada anchetei: 25 octombrie 2012
DESPRE PROGRAMUL DE
CERCETARE IRESCOP
IRESCOP este un program de cercetare al Institutului Român pentru
Evaluare și Strategie - IRES, lansat în anul 2010, având drept suport și
motivație principalele elemente ale institutului nostru: de a funcționa drept un think tank independent,
drept un laborator de idei și cercetare consacrat problematicilor
de interes public. Dorim să furnizăm o producție originală de idei, reflecție
și consultanță, în același timp menținându-ne autonomia intelectuală și
neasociindu-ne grupurilor de interese specifice. Venim cu soluții și propunem
politici publice, în același timp constituind o platformă pentru de schimb de
idei și comunicare publică. Urmărim animarea dezbaterii publice pe teme
importante, fiind interesați de impactul public al ideilor și de proiectarea
viitorului.
În cadrul acestui proiect, IRES a mai publicat următoarele studii
(selecție):
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu